Reviews en feedback

Hoe komt je website over? Wat zijn aandachtspunten?

  • Durf je het aan om iemand naar je website* te laten kijken?
  • Kun je wel een review met zinnige vragen en feedback gebruiken?

Geef me twee uur en ik geef je een heldere opsomming van wat ik aantref. Inclusief een korte samenvatting, voorbeelden en enkele aanbevelingen. Mijn reviews zijn al eerder gebruikt in offerte-trajecten waarmee opdrachten zijn binnengehaald!  Mijn verslag / opmerkingen / teksten / opsommingen zijn veelal rechtstreeks te gebruiken in een rapportage. Ze geven je handvaten genoeg om een gedetailleerd ‘plan van aanpak’ op te stellen. Mijn gedegen teksten zijn ook een prima startpunt voor intern overleg. Als historie een leidraad kan zijn voor de toekomst, kun je uitgaan van tenminste 2 bladzijden tekst. Bij de kleinere websites krijg je zelfs een overzicht per pagina van de opvallendste zaken.

Houdt er wel rekening mee dat de wat grotere, ingewikkelde websites mogelijk meer tijd kunnen vragen. In dat geval zal ik slechts de meest opvallende pagina’s bespreken (of minder details noemen). We kunnen dit in overleg vooraf bepalen.

Voorbeelden (stukjes uit diverse reviews)

Samenvattend

Deze site zou ontzettend opknappen van
Een uitnodigender styling
Betere benoeming van onderwerpen
Logischer en overzichtelijker menustructuur
Herordening van informatie
Tekstredactie
Weghalen van jaartallen (ivm lage frequentie van updates)

Je website oogt ...

Onduidelijk, verouderd, onprofessioneel
Onduidelijk: ik kan niet ontdekken wat je doet, aanbiedt of van mij wilt.
Verouderd: datum ‘juli 2011’ en referentie aan de kroning.
Onprofessioneel: veel taal/typefouten, half engels- half nederlandstalig, rommelige vormgeving, onduidelijk bedrijfsprofiel.

Fix dit?!

Op pagina 4 staan grote voordelen genoemd van je bedrijf, die niet benadrukt worden. Nergens. Waarom niet? Gemiste kans!

SEO opmerking

Zoekmachines als Google zoeken ook op je site naar informatie. Google kijkt hiervoor (ondermeer) naar de titels en subkopjes van je teksten. Denk eens na... welke informatie geeft een titel als 'welkom' of 'zo werkt het' ? Kan Google daar iets mee denk je?

Geld = onbelangrijk?

De prijzen van de producten zijn niet aangegeven! Ik moet eerst op 'buy now' klikken; wat ik niet wil doen als ik niet weet wat het kost!

Goede punten zijn

Typografie
Prettig leesbaar Nederlands
Je komt betrokken over

* Natuurlijk kan ik je ook feedback geven op je drukwerk of andere projecten!

Home » Websites maken » Reviews en feedback